Mar 04, 2019

Veramaris vokser og utvider sitt globale team for å følge markedsutviklingen

• Veramaris har ansatt seks nye eksperter fra hele verden.
  • Veramaris holder foredrag under North Atlantic Seafood Forum i Bergen og vil være tilstede på Seafood Expo North America i Boston, USA.
  • Byggingen av produksjonsanlegget i Blair, Nebraska, går i henhold til planen.

Veramaris har nettopp fullført en ansettelsesprosess til sitt globale team for forretningsutvikling. Seks erfarne personer har begynt i det Nederlandsbaserte selskapet, Veramaris, for å få fortgang i lanseringen av selskapets algeolje. Den naturlige algeoljen er rik på de to essensielle omega-3-fettsyrene EPA og DHA, og kan brukes som tilsetning i bærekraftig dyrefôr. De nyansatte har erfaring fra havbruksnæringen, ernæring og dialog langs hele verdikjeden i bransjen.

• Ian Carr, Global Business Development Director
  • Lalen Dogan, Asia Pacific Business Development Director
  • Gaelle Husser, Global Business Development Director
  • Christian Martin, Global Business Development Director
  • Steven Severino, New Business Development Director
  • Jorge Torres, Latin America Business Development Director

Det nye teamet skal styrke den internasjonale markedsposisjonen og distribusjonen av Veramaris sin naturlige algeolje.

Jeg gleder meg til å jobbe med flere engasjerte og erfarne talenter. Sammen skal vi jobbe for å løse globale utfordringer knyttet til å forene økonomisk vekst og verdens økende behov for å bevare begrensede naturressurser. Veramaris samarbeider med partnere langs hele verdikjeden og gjør vårt beste for å støtte en bærekraftig havbruksnæring, og å gi sunn og næringsrik mat til alle, sier Karum Kurmaly, CEO i Veramaris.

Veramaris produserer algeoljen på tre anlegg i Nord-Amerika og Europa. Det største anlegget ligger i Blair, Nebraska, og er for tiden under utbygging. Anlegget forventes å komme i drift fra midten av 2019, og skal levere bærekraftig algeolje i storskala. Veramaris sin svært konsentrerte algeolje vil gjøre det mulig for oppdrettsnæringen å holde tritt med den økende etterspørselen etter Omega-3-fettsyrene EPA og DHA, og samtidig redusere behovet for fiskeolje fra villfisk.

Kunder og andre interesserte vil få muligheten til å møte det nye Veramaris-teamet på North Atlantic Seafood Forum 2019 i Bergen og på Seafood Expo North America i Boston i USA:

• Veramaris deltar på North Atlantic Seafood Forum, 5-7. mars 2019. CEO Karim Kurmaly, holder foredrag under NASF Sustainability Workshop 7.mars kl. 09:00–13:00. Foredraget handler om hvordan nye og bærekraftige fôrtilsetninger, som Veramaris sin algeolje, kan bidra til fortsatt vekst innen havbruksnæringen samtidig som den sikrer at laks fortsetter å være en sunn kilde til Omega-3.

• Ved Seafood Expo North America, 17-19. mars 2019, Vil Veramaris stille på stand #3175. 17. mars 17:00–19:00 vil Veramaris holde en mottakelse i samarbeid med Seafood Nutrition Partnership (SNP) og Seafood for the Future. Meld deg på Veramaris sin mottakelse i dag: http://www.cvent.com/d/m6ql3b

Vil du møte det nye Veramaris-teamet? Få mer informasjon her: https://www.veramaris.com/hvem-vi-er-detail.html#vare-ansatte